Browsing category Kaunas

Renginiai – miesto veidas?


Įvykiai ir pramogos tapo populiariomis priemonėmis mažesniems miestams, siekiant padidinti jų įvaizdį ir įgyti patirties. Tai itin dažnai naudojama praktika visame pasaulyje. Mažiems miestams kyla tendencija naudoti didesnius, tarptautinius renginius, kaip miestų ženklinimo ir marketingo veiksmus. Vis dėlto yra sunkumų, su kuriais šie miestai turi spręsti, kad būtų išvengta įvairių neigiamų situacijų.

Renginių sinergijos svarba miestui

  • Renginių tinkamumas
Tarptautiniu mastu pripažintų įvykių priėmimo perspektyva smulkmenoms skiriama mažesniems miestams dėl jų gebėjimo panaudoti teigiamas asociacijas, garsinti žiniasklaidoje ir potencialiai pritraukti turistus bei naujus gyventojus. Prieš organizuojant renginį miestą turi įvertinti kelis svarbius dalykus. Ar renginys atitinka miesto prekės ženklo iniciatyvų tikslinę rinką (pvz., Investuotojus, turistus, dabartinius / potencialius gyventojus)? Ar mieste užtenka pajamų, investicijų bei sudaryto biudžeto suorganizuota numatytą renginį? Mažesniuose miestuose didžiausias dėmesys skiriamas gyventojų skaičiaus didėjimui (pritraukiant naujų talentingų gyventojų), taigi įvykiai, kurie tik atneš turistus, kurie neatitinka tikslinio demografinio profilio, gali būti tik laikinas grynųjų pinigų srautas, o ne ilgalaikis strateginis prekės ženklo iniciatyva. Ar renginio vaizdo asociacijos atitinka dabartines ar perspektyvias miesto įvaizdžio asociacijas? Moksliniai tyrimai parodė, kad tarp įvykio ir miesto yra įvaizdžių nuorodos, o jei yra strategiškai tikslingos, juos galima panaudoti maksimaliai padidinti naudą nuotraukoms (Florek & Insch, 2011 m.) ¹. Tačiau tai nereiškia, kad kai kurios teigiamos įvykio asociacijos yra tinkamos miestų prekės ženklo naudojimo strategijai. Tai ypač svarbu mažesniems miestams, kurie ką tik pradėjo miestų prekių ženklų koncepciją, kad sustiprintų esamas asociacijas arba rebranduotų save, kad išsklaidytų neigiamas asociacijas. Mažai svarbu, kaip populiarus ar turinį generuojantis įvykis, jei asociacijos nėra strategiškai tinka su miestu. Ar renginys tinka vietiniams gyventojams? Bet kokia miesto iniciatyva negali tikėtis išgyventi be vietinių gyventojų paramos - jie yra ir bus pirmaujanti prekės ženklo ambasadoriai miestui. Apsvarstykite galimybę naudoti pasikartojančius įvykius (o ne vienkartinius renginius).
  • Padidinkite prekės ženklo populiarumą renginio metu
Atsižvelgiant į dažnus miestų biudžeto apribojimus ir miestai dažniausiai surengia tik vieną, tam tikros, numatytos, temos renginį. Tai nėra gera iniciatyva, kadangi gyventojams ir miesto svečiams yra reikalingas tęstinumas. Stiprus ir strateginis numatytų renginių planas turės gerokai daugiau naudos miesto prekės ženklui. Moksliniai tyrimai taip pat parodė, kad miestų asmenybės formavimas, susiejęs jį su keliais įvykiais, dažniausiai tampa labiau patrauklus, ne tik aplankyti, bet ir gyventi bei dirbti čia. Tai taip pat padeda kovoti su bauginančia ir augančia gyventojų mažėjimo problema, su kuria susiduria miestai itin dažnais. Svarbu suprasti miesto gyventojų supratimą apie šventes ir įvykius ir laikytis to, o miesto įvaizdis laikui bėgant turėtų tik gerėti. Net dideli, užsienio miestai, kurie surengė daugybę renginių, tokių kaip olimpinės žaidynės ar FIFA Pasaulio taurės, nukrito ir praranda daugybė gyventojų, nes nesugebėjo sukurti nuolatinės sinergijos visame renginių maste.

Miesto rinkodara, ar ji vis dar veikia?


Miesto rinkodaros praktika, kaip paskirties rinkodara, iš esmės keičiasi visame pasaulyje. Miestai kaip prekės ženklai: vis nauji iššūkiai ir ateities scenarijai, puikus tokio rinkodaros ir marketingo pavyzdys tra Kaunas 2022 Europos kultūros sostinė. Dauguma reklamos, interaktyvaus marketingo bei SEO paslaugas teikiančių įmonių įvardija miesto rinkodaros planą iš pagrindinių 8 žingsnių, apie kuriuos čia ir pakalbėsim.

5 pagrindiniai rinkodaros žingsniai

  1. Orientuotas miesto prekės ženklas pakeičia tradicinę miesto rinkodarą
Miesto rinkodaros specialistai tradiciškai buvo raginami atsižvelgti į kuo daugiau temų ir miesto pokyčius suinteresuotas šalis, tuo pačiu metu jie buvo skatinami siekti kiek įmanoma daugiau rinkų ir tikslinės auditorijos, nes tai leistų numatytam biudžetui išaugti kelis kartus. Pastaraisiais metais ši praktika buvo pakeista strateginiu miestų ženklu, kuriame miesto rinkodaros specialistai daugiausia dėmesio skiria kelioms temoms ir pranešimams, kurie ilgainiui dominuoja miesto rinkodaros ir komunikacijos veikloje. Toks dėmesys mažesniems subjektams ir konkretesnėms tikslinėms auditorijoms ne tik naudingas dažnai labai ribotam miesto rinkodaros biudžetui, bet ir padeda bent jau suvokti ir pripažinti keletą temų ar sričių, kuriose miestas gerokai dominuoja.
  1. Strategijos vadovauja visiems rinkodaros veiksmams
Prancūzijos miestas Lionas yra geras pavyzdys, kaip miestai gali sėkmingai įsitvirtinti tarptautiniu mastu, turėdami miestų rinkodaros, turizmo ir ekonomikos plėtros departamentus, laikydamiesi bendros vizijos ir prekės ženklo strategijos. Būtina kartu sutelkti visas suinteresuotąsias šalis ir ieškoti būdų, kaip užtikrinti, kad pranešimai atitiktų platesnį vaizdą, tai nėra nauja, tačiau tai ypač svarbu strateginiam miesto ženklui.
  1. Miestų rinkodara ir miesto plėtra
Pagrindinė strateginės vietos prekės ženklo prielaida yra ta, kad ji prasideda, kai reikia įdarbinti darbuotojus (jei reikia), o tai reiškia daugiau nei tik reklamuojant ar perduodant tai, ką miestas nori žinoti, bet ir darbuotojų algos. Specialistai šios argumentacijos, teigdami, kad miesto rinkodara ir miesto plėtra turi vykti kartu.
  1. Miesto rinkodaros vaidmuo keičiasi nuo pateikto turinio
Miesto rinkodaros sėkmė anksčiau buvo matuojama spausdintų brošiūrų skaičiumi, naujais tinklalapiais, renginių ar mugių skaičiumi, Facebook puslapio gerbėjų ar YouTube sekėjų augimu. Dabar viskas keičiasi ta prasme, svarbu yra poveikis, o ne rezultatas. Poveikį galima išmatuoti, pavyzdžiui, naudojant teigiamą žiniasklaidos aprėptį arba dalyvavimo koeficientą Facebook ir kt., arba kiek naujų įmonių buvo sukurta ar perkelta į miestą. Laikai, kai miesto rinkodara sukūrė ir platino turinį, jau baigėsi. Viena iš priežasčių yra skaitmeninimas, socialinė žiniasklaida ir padirbinėjami biudžetai tokioms reklaminėms veikloms, tačiau tai taip pat susiję su ribotu patikimumu – savireklamacija. Autentiškos istorijos, kurias sako vartotojai, lankytojai ar piliečiai, išmeta miesto rinkodaros specialistus, kurių vaidmuo yra rinkti šias istorijas, palaikyti ryšius su prekiautojais ir verslininkais.
  1. Be piliečių dalyvavimo nėra veiksmingos miesto rinkodaros
Tarkime, Vokietijoje piliečiai šiuo metu dalyvauja visose srityse, pavyzdžiui infrastruktūros plėtrai. Miesto rinkodaros kontekste piliečiai atlieka svarbų vaidmenį kaip potencialūs prekės ženklo ambasadoriai, jie turi jaustis patogiai, kaip jų vietą propaguoja išorinis pasaulis - prekės ženklas turi išsaugoti miesto tapatybę, kaip ją suvokia jos gyventojai. Nors tai yra ekonominio vystymosi skatinimas, kaip ir turizmas, pastarasis gali kelti tikrą iššūkį, ypač kai turistai - dažnai vilioja į miestą trečiosiomis šalimis, pavyzdžiui, viešbučiais ar kelionių organizatoriais, minios miestų centrais ar gyvenamaisiais rajonais. Tokio persidengimo ar pernelyg didelio turo gyventojams pasekmės dažnai toli gražu nėra teigiamos. Miesto rinkodaros specialistai, kaip kuratoriai, tarpininkai yra atsakingi už tai, kad gyventojai būtų patenkinti.

Kaunas Europos kultūros sostinė

Kaunas Europos kultūros sostinė 2022


2022 metais Kauno miestas iškilmingai paskelbtas Europos kultūros sostinė. Šį titulą Kauno miestui suteikė 10 ekspertų grupė iš 10 tam tikrų ES institucijų. Šis titulas yra svarbus, kadangi miestui suteikia galimybę parodyti save Europai. 2022 metais į Kauną turėtų atvykti rekordinis turistų kiekis tiek iš užsienio šalių tiek ir iš kitų Lietuvos miestų. Lyg ant mielių augantis ir gražėjantis miestas 2022 metais nušvis dar gražesnėmis spalvomis.

Kaunas 2022 metais, koks jis?


Tikriausiai dauguma Lietuvos gyventojų sutiks, kad pastaraisiais keliais metais, Kaunas yra labiausiai tobulėjantis ir augantis miestas Lietuvoje. Kaunas auga ir tobulėja tiek miesto infrastruktūroje, tiek ir kultūroje. 2015 m. Kauno mero rinkimus laimėjus verslininkui Visvaldui Matijošaičiui ir į miesto valdymą įtraukus organizaciją „Vieningas Kaunas“, miestas pradėjo keistis neatpažįstamai. Nuo 2015 m. miestas pradėjo augti, buvo sutvarkyti praktiškai visos Kauno gatvės, apie kurias buvo tiek daug blogų atsiliepimų, nuostabios reklamos kompanijos, daugybė įvairiausių renginių mieste bei miesto infrastruktūros gerinimas. Kaune kelių metų bėgyje iškils daugiau nei 10 modernių biuro pastatų, kurie iki 2022 metų į miestą turėtų sutraukti nemažai užsienio kapitalo įmonių bei ženkliai padidinti darbo vietų skaičių mieste. Šios naujovės turėtų pritraukti žmones iš aplinkinių miestų ir miestelių savo gyvenimą po studijų planuoti būtent Kaune. Kauno mieste iki 2022 metų turėtų būti atnaujinta dauguma miesto parkų, aikštelių, gatvių, viena iš jų žymioji Laisvės alėja. Tie, kurie jau aplankę miestą šiais metais ir buvo Laisvės alėjoje, turėjo matyti pirmuosius gatvės pokyčius. Taigi, kokį Kauną mes galime išvysti 2022 metais. Tarp 2022 planuojamų tikslų yra minima, kad Kaunas sieks išnaudoti savo geografinę miesto padėtį bei turimus gamtos išteklius.  Miestas kol kas neišnaudoja savo vienų iš gražiausių vietų: pušynai bei upių santakos. Vienas iš variantų yra didinti investicijas vietoms, kurios suteikia poilsį šeimoms, draugų kompanijoms ir t.t Tokiose vietose būtų galima įrengti viešųjų erdvių zonas sportui, žaidimams, piknikui ir t.t Taip tokios vietos Kaune egzistuoja, bet vienas variantų šias viešąsias zonas atkelti į miesto centrą. Vystomas projektas Kaunas 2022 taip pat atsižvelgia, kad reikėtų atkreipti dėmesį į mažiau lankytinas ir pamirštas miesto vietas. Dauguma galerijų, parodų salių mieste yra tuščios ir net būna tokių dienų kuomet nesulaukia lankytojų. Iki 2022 metų Kaunas gali ir turi didelį potencialą pavirsti labiausiai traukiančiu miestu jaunimo tarpe. Jau ir dabar šis miestas įvardijamas kaip jaunų žmonių miestas. Vien šio miesto naktinis gyvenimas, universitetai, parodos ir įvairūs renginiai gali dar išvilioti žmones iš kitų didžiųjų Lietuvos miestų. Visko gali būti, kad jau 2022 metais Kaunas Europos kultūros sostinės titulą pasiims dar didesnis. Kaunas 2022 metais, kaip miesto meras pasakė, galės įrodyti, kad yra garsus ne tik dėl Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubo.  Likus dar 5 metams Kaunas dar turi laiko pasiruošti ir pademonstruoti savo milžinišką kultūros potencialą. Belieka tik laukti ir stebėti miesto pokyčius. Na, o visi kurie vis galvoja apsilankyti Kaune, bet to dar nepadarėte, būtinai tai padarykite, juk visgi Kaunas Europos kultūros sostinė 2022!

Musų konkaktai

Kaunas, Lasivės al.

Įkūrėjas

Mantas Jomantas

Mantas Jomantas

© Koperator.lt